דילוג לתוכן המרכזי בעמוד
לוגו חיל הטכנולוגיה והאחזקה לוגו עמותת חיל הטכנולוגיה והאחזקה
[temp]
ינואר
פבר.
מרץ
אפר.
מאי
יוני
יולי
אוג.
ספט.
אוקבר
נוב.
דצמ.
הזנת אירוע חדש חיפוש בטיימליין התאריכים המסומנים בכתום כוללים אירועים

סיפור שירותו של שריקי אליהו בסדנת צנובר

מאת: ניסים קלו

תאריך עלייה לאתר: 22/06/2020

תאריך האירוע:

מספר צפיות: 2152


שריקי אליהו - יחידה סדנא 756 צנובר/ יחש"מ 703

מספר אישי 3302826 טלפון 8385946-053 , מייל : shriki@012.net.il-eli , מתגורר ביסוד המעלה / קריית שמונה , נשוי + 3 ילדים יפית , ירדן ,גולן אישה שושנה)ז"ל(

היום אני בפנסיה פרק ב' בחיי שמאי רכב ,קצין בטיחות בתעבורה וחוקר תאונות ,הסמכה למוסך רכב בנזין דיזל ,התגיסתי בשנת 10/08/1978

טרם גיוסי למדתי בפנימייה הצבאית למדתי מכונאות רכב, עשינו פעילות רבה ושיתוף פעולה בין יחידות צה"ל השונות. לאחר הטירונות נשלחתי לבה"ד 20 קורס מכונאי נגמשים ,לאחר מכן הגעתי לסדנא צנובר 756 יחש"מ.

סדנת צנובר יחש"מ 703

בסדנא הייתה מחלקה נגמשים ענקית נתנו שרות למאות נגמשים טיפולי ג יזום ותיקוני דרג ב תקלות שבר בכל רמת הגולן קו סגול   ופיקוד צפון כולל ימחים בכל אזור הצפוני .שנות סוף 70 היו המון כוננות מול הסורים כל שבוע כמעט הייתה כוננות אין יציאות הכנות מסויות ליציאה למלחמה המון תרגילים ומוכנות ליציאה היה מתח רב עם קושי לא קל .

תפקיד ראשון מכונאי נגמ"ש : הרכבה חטיבות כוח ,הגיעו חלקים באריזות והינו מרכיבים חטיבות כוח ,מבצעים תיקוני החלפת חטיבות כוח בגדודים ובימחים ,תיקוני דרג ב , הסבות זחלים משמן לגריז ,תיקון ושיפוץ מנועים ,ממסרות ,ותיבות העברה טיפולי ג' לנגמשים רגילים ואלפות ונגמשי נ"מ. נגמשי פיקוד ושליטה וכו"

מקצוען בתיקון נגמ"ש אלפא

בזמנו היו מספר רב של תקלות אפידמיות בנגמש אלפא אשר תפקידו היה נושא תחמושת לתותחים היו רק ביחידות תותחנים

מרגע שהגעתי לסדנא התחברתי למקצוע באהבה גדולה ובמסירות רבה עם ים של מוטיבציה ותוך מספר ימים גילתי שישנם תקלות באלפא שלא באו לפתרונם בעיות דלק ופריצות מחזרי שמן מתיבת העברה , מיד לקחתי יוזמה עבדתי בשעות הלילה לגלות מהיכן נבעו התקלות ולאט קיבלתי ניסיון בתיקונם תוך אלתור ופתרונות יצרתים, הלטר היה אחראי מחלקת נגמש תמך בי ושלח אותי כבר ללבנון לפתור בעיות בגדודים ,שיתפנו את מקחשר בנושא וקיבענו פתרונות אורכי זמןתוך קבלת ניסיון הפכתי לאחראי טיפולי ג' ואחראי מנועיה שיפצתי מנועים מספר שנים וביצעתי טיפולי ג לנגמשים מכל הסוגים משימה קשה עבודה סביב השעון לילה יום לא היה קל בלשון המעטה ,בנוסף היו חוליות חוץ על בסיס קבוע כוננות לילה החלפות מנועים תוך שעות ספורות .לאחר מספר שנים קיבלתי תפקיד בוחן נגמ"ש = שמלווה את תיקון הנגמש בטיפול ג' מתחילתו ועד סופו יש לציין כי הייתה בשנת 19891 בבה"ד 20 תחרות הוצאת חטיבת כוח והרכבה מי הכי מהר =זכיתי לייצג את הסדנא / יחש"מ קיבלתי מקום ראשון הבאתי כבוד ליחש"מ ולסדנא צנובר .

טבילת אש ראשונה

בשנת 1979 יצאנו חוליה לתיקון נגמ"ש אלפא בלבנון נכנסנו בשעת לילה מאוחרת אני ועוד איש קבע בשם שטרית אליהו הגענו לשטח חשוך היה אסור להדליק אור כלשהו התחלתי להיכנס לתוך הכלי להחליף משאבות דלק חשמלית ואני הייתי בתוך התובה ולפתע פתאום הייתה הפגזה רצינית ההאדמה רעדה החייל שאיתי ברח נכנס מתחת לאיזה כלי חחחח , אני המשכתי לעבוד רגיל כי חשבתי שאנחנו מפגיזים בתום ההפגזה החייל צועק עלי למה נשארתי לעבוד הוא לא האמין כי לא זזתי ממקום העבודה ,אמרתי לו מה אני יעשה לאן לברוח קיוויתי שלא יקרה כלום וכך היה זו חוויה אש ראשונה שלי ..

לבנון שנת 1984

נסענו שיירה לסדנא בלבנון ממטולה הייתי מפקד ההסעה ישבתי מקדימה ליד החלון משמאלי ישב חייל ליד הנהג ,משאית ממוגנת באחד הירידות הקשות שמימיני יש תאום ענק , החייל שלידי פלט כדור ישר לרגל של הנהג ,הנהג עזב את ההגה והתחיל להשתגע מכאבים צועק כואב ומאבד שליטה על הרכב ,קפצתי על ההגה התחלתי לשמור על הנתיב תוך כדי משכתי בלם אוויר שלקח לו נצח לעצור את הרכב ראיתי כוכבים ביום עד שעצר ואז התחלנו לטפל בנהג )היו מעל 20 חיילים הרכב אם רק היה מתגלגל לתאום זה מה שהיה חסר לנו ( המשכתי לאחר מכן לנהוג עם הרכב עד ליחידה הראשונה שנתנו לו שם טיפול רפואי למרות שלא היה לי ניסיון נהיגה במשאית הממוגנתמקרה נוסף : נסעתי בלבנון למוצב לבדוק נגמ"ש חיפשתי חיילים ולא מצאתי אך אחד בחוץ כשבתי שמוצב ללא חיילים או שטעיתי ביחידה , נכנסתי לתוך הבונקר ומצאתי את המפקד שאמר לי מה הייתה בחוץ אמרתי כן עכשיו הגעתי , השתגעת אתה יודע שיש צלף סורי כבר הוריד לנו קצין היה לי מזל משמים שעברתי את היום כך מבלי להיפגע נשארתי במוצב עם מחשבות שיש לי מזל ענק .

חוויות אישיות מהשרות

הכרתי את אשתי שושנה ) ז"ל( התחתנו בצבא היה מרגש כל היחידה הגיעו לשמוח בשמחתי יחד העם המ"פ חזי אוכמן ,יש לציין כי הייתה לי הזכות בשנת 19891 בבה"ד 20 תחרות הוצאת חטיבת כוח והרכבה מי הכי מהר זכיתי לייצג את הסדנא 756 צנובר / יחש"מ 703 קיבלתי מקום ראשון הבאתי כבוד ליחש"מ ולסדנא צנובר .בזכות הצבא הגעתי לאן שהגעתי כמובן תרמתי ככול יכולתי .טיול לסיני בשנת 1978 או 1979 היה מיוחד לפני החזרה למצרים ,היו מספר מפקדים שהיו מרכז חיי כגון משה וולפין תירס ,חזי אוכמן ,ברוך גרשטיין ,אלפסי אלי,אליעזר בן הרוש, אלמקייס , ועוד רבים אחרים לימודים : אין לי ספק שהצבא חינך אותי לימד אותי לכל אורך שירותי למדתי מספר רב של מקצועות כגון שמאי רכב ,קצין בטיחות ,מנהל מוסך ומנהל עבודה מעל 100 עובדים באיגוד המהנדסים ועוד

ניהול מחלקה

בשנת 1984 יצאתי ללבנון להיות אחראי נגמ"ש בסדנא באדמה 30 לפני צומת המים בדרך לאגם קרעון ישב היחש"מ ,קיבלתי מחלקה של 70 אנשי מקצוע כולל אנשי קבע היה צורך לתת שרות 24/7 לנגמשים וסוגים שונים דרגי בי ואחזקה שוטפת ,היו מעל 100 תקלות פתוחות שהגעתי תוך שבוע וחצי הורדתי ל- 15 תקלות פותחות המפקד סא"ל מר פיני אכיטוב שאל אותי איך עשיתי את זה אמרתי לו כי אני לא מחליף סתם חלקים אלא מתקן מקצר זמנים מנתח נכון את התקלה ומאתר מה הבעיה לא מחליף חטיבה כוח סתם נתתי לו מלא דוגמאות שטיפלתי ובנוסף מסרתי לו כי בצנובר קיבלתי עשרות רבות של חטיבות כוח שהוחלפו ללא תקלות בחטיבה כוח ,מאוד התרשם ממני הצדיע לי והעלה אותי בדרגה בזה הרגע לא יאמן הייתי מופתע ושמח קיבלתי דרגה רס"ר .

בוחן נגמ"ש

את המשרד ניהלתי משנת 1989 ועד שנת 1994

תפקיד : בדיקות תקלות בשטח ,טיפולי ג בכל התהליך והחזקה ומתן שרות רמת הגולן וימחים כולל פיקוד צפון יש לציין כי נעשו במשך השנים מספר רב של ביקורות מט"כל והם היום כך בתחילה היה מתחת ל 60 ולאחר מכן כל הביקורות היו מעל 80 עד לעזיבתי .

שרות בסדנה בלבנון

 שירות בלבנון אדמה 30 מ"פ אבי בן שרה ,מגד פיני אכיטוב ניהלתי מחלקה של הנגמשים משימה לתת שרות ממנדי 8 )גבול ישראל מטולה עד אגם קרעון ( אשר בתוך לבנון ,הייתה חוויה לא קלה להתמודד יום יום בקשיים של שרות רחוק מהבית רחוק ממשפחה חברים תפקיד מנהל עבודה רכב/ נגמ"ש

תאריך תפקיד 1996 עד 1997 מגד אלפסי אלי / דודו אלמקייס

טרם קבלת התפקיד : למדתי קורס מנהלי עבודה בצה"ל, כמו כן עשיתי הסמכה לרכב ,ומנהלי עבודה מעל 100 עובדים באיגוד ההנדסאים ,שמאי רכב ,וקצין בטיחות בתעבורת כך שהגעתי מוכן ובשל לתפקיד הבכיר .

תיאור תפקיד : טיפולים לרכב באופן יזום ב,ת ותלשים ,ותיקון כלי רכב דרג ב )תקלות ( החזקת כלי רכב כל אזור רמת הגולן קו סגול ) גבול לבנון ( פיקוד צפון וימחים יש לציין כי התפקיד היה לא קל היה צורך להיות אחראי על עשרות רבות של חיילים במגוון רחב כולל אזרחי עובדי צה"ל אנשי קבע , נערי רפול ,ואנשי מילואים ,היה צורך לתאם בין מספר רחב ומגוון רחב של מחלקות שהרכבים בכדי לעמוד בתוכנית עבודה .

מפקד מוסכי חוץ יחש"מ 703  (תפקיד אחרון)

את המשרד ניהלתי במשך מספר שנים משנת 1997 עד סוף שנת 2007 מגד אלי אלפסי , אליעזר בן הרוש ,דוד אלמקייס ,חיים מור . מתחתי היו חיילים אזרחי עובדי צהל ואנשי קבע , מוקי ביטון ,מיכאל ביטון ,גבי בן שושן ,ארנון אוחנה בצאלל ראדה ,ועוד רבים אחרים . זהו אחד התפקידים היותר חשובים ויותר מעניינים ומרתקים מאוד ישנה חשיפה למטה 703 לאזרחים ,משרד הבטחון ,מטכ"ל ועוד גופים רבים כגון חברות רכב אזרחיות מוסכים וכו".המשימה מתן שרות והחזקה כלי רכב וציוד רב גוני לדוגמא חתולי שלג טרקטורים כלי צב"מ צהר"מ כלי רכב מסווגים ליחידות השונות .המשימה שאני לקחתי על עצמי זה שינוי מהותי למתן שרות לכלל יחידות צה"ל הטמעה שרות במגוון רחב של המילה .שכתבתי נוהל עבודה מחוקי צה"ל הוראות וחוקים ופקודות כולל איזו 9001 תקן בינלאומי ,והתחלתי לשכתב איך משנים ב- 180 מעלות מתן שרות מיטבי ושינוי תמיד של מוסכי חוץ בכל צה"ל יש לציין כי היה לא קל חטפתי מהמטכ"ל וממשטרה צבאית אך התעקשתי שיש צורך דחוף לשפר את השרות לכלל היחידות אשר תמיד היו להם טענות קשות כלפי השרות .)מה שימים רבים נמסר כי היה מהפך בשרות ושביעות רצון מכלל יחידות הצבא .לסיכום : היה שרות מעניין מגוון ומאתגר מיוחד שווה כול רגע בחיי, אנשי הקבע ביחש"מ היו מקצוענים ברמה מאוד גבוהה היו חבריה ייחודיים פעולות של מפגשים של משפחות ילדים מפקדים ברמה מקצועית מיוחדת יצא לי להכיר המון חיילים שאני איתם בקשר עד היום מצדיע לכולם שזכיתי להגיע עד הלום . 

תמונות אישיות ומהשירות

 

חיפוש מידע

חללים שמועד נפילתם היום

(מוצג לפי התאריך העברי)
אברמוב אביגדור ז עוזרי שקד ז

כניסת חברים