דילוג לתוכן המרכזי בעמוד
לוגו חיל הטכנולוגיה והאחזקה לוגו עמותת חיל הטכנולוגיה והאחזקה
[temp]
ינואר
פבר.
מרץ
אפר.
מאי
יוני
יולי
אוג.
ספט.
אוקבר
נוב.
דצמ.
הזנת אירוע חדש חיפוש בטיימליין התאריכים המסומנים בכתום כוללים אירועים

סיפור שירותו של אזרח עובד צה"ל חיים תורגמן

מאת: ניסים קלו

תאריך עלייה לאתר: 21/04/2020

תאריך האירוע: 2022-01-01

מספר צפיות: 1915


אני חיים תורגמן מ"א 2144944 גר בקריית שמונה

סיפור מרשים על חיים תורגמן הנמצא במערכת הצבאית כמעט חמישים שנה בתפקיד מכונאי רכב והיום כאזרח עובד צה"ל. חיים משרת מוביל בכל תפקיד ביחש"מ ומהווה זיכרון ארגוני ומוקד ידע לכול החיילים ביחש"מ

סיפור שירותי

התגייסתי לצה"ל בשנת 1971 , את הטירונות עשיתי במחנה שמונים כחודשיים. לאחר סיום הטירונות הוכשרתי בבה"ד 20 למקצוע מכונאי רכב.

בסיום הקורס שובצתי בבסיס כורדני שם עבדתי כמכונאי רכב.

בשנת 1973 נשלחתי לסדנת הקישון ושם עברתי הכשרה להקמת גשרים. בסיום הקורס שובצתי לגדוד הנדה 605 , בגדוד זה שירתתי כחצי שנה.

הועברתי לחטיבת הצנחנים בבלוזה בסיני, כל ההעברות בין היחידות היו בעקבות צרכי צה"ל מאחר וידעו שתפרוץ מלחמה והיה חוסר גדול במכונאים.

בתאריך 6/10/73 פרצה מלחמת יום הכיפורים ובמהלכה הייתי בסיני. בעקבות המלחמה השאירו אותי שמונה חודשים נוספים בקבע והשתחררתי בשנת 1975.

השתחררתי והתחלתי לעבוד כמכונאי רכב במוסך בכפר גלעדי עד שנת 1976.

בשנת 1976 חזרתי לשרת בצה"ל כאזרח עובד צה"ל בתפקיד מכונאי רכב. התקבלתי לסדנת צנובר 756 ברמה"ג בתור מכונאי אזרח עובד צה"ל.כל בוקר אספו אותנו מהבתים במשאית ליילנד, נסיעה של שעה עד לבסיס, אבל במשאית כזאת זה היה סיוט. שובצתי למח' ריאוסים המחלקה הכי קשה בסדנה.היינו צריכים לשקם את הרכבים לאחר המלחמה. והיו הרבה.

במשך חמש שנים כל בוקר קיבלתי סידור עבודה מאחראי הריאוסים מלכה." חיים תעשו פעם מצמד, פעם תיבת העברה פעם מנוע ופעם אוברול ( ב.ת.). היה עומס בעבודה אבל המורל גבוה וגם התבדחנו.

סיפור קצר:

בוקר אחד אללי מנהל העבודה הביא את פרוספר המסגר לעבוד אתנו כמכונאי (פרוספר סרב להיות מסגר) אללי הצמיד אותו אלי ומהצד קרץ וביקש שלא נעשה לו חיים קלים כדי שיחזור למסגרייה. האמת פרוספר שמח לעבוד איתי ולרוע מזלו באותו היום היינו צריכים להחליף מצמד (קלאץ)לימדתי אותו להוציא את המצמד ואז ביקשתי ממנו להיכנס לרכב ולא לצאת ולהישאר מול המצמד.ושיעבוד רק לפי ההוראות שאתן לו מבחוץ ביקשתי ממנו שישתמש בפיה ובלחץ אויר .רק הוא נתן לחץ והרכב התמלא בעשן וענן של פיח. פרוספר יצא מהרכב מפויח ושחור מכף רגל ועד ראש הבחור עצבני ורואה אותי צוחק ומנהל העבודה מתפקע מצחוק. אמרתי לו תשטוף ידיים ונלך לאכול צהריים. מאחר ולא היו מראות בבסיס הוא לא ידע שהוא מפויח ,פרוספר שטף ידיים והלכנו לאכול. וכולם בחדר אוכל מעולפים מצחוק על המראה שלו .אחרי הארוחה הוא חזר לאללי וביקש לחזור למסגרייה ולא רוצה להיות מכונאי יותר. אללי החזיר אותו בשמחה.

מלחמת שלום הגליל

מ-6 ביולי 1982 תאריך סיום 29 1982

מלחמת שלום הגליל התחילה כתוצאה מהפגזות קטיושות על קריית שמונה, פחד אלוהים בכל שעות היממה בלי שום התראה מוקדמת. אני שירתתי בסדנא צנובר משנת 1976. כשהתחילה המלחמה הייתי מגויס מסביב לשעון כדי לתת מענה לתמיכה ליחידות הלוחמים יום יום עד שעות המאורחות של הלילה כולל סופי שבוע. כל הזמן הזה עזבתי אישה וילדים בבית ונתתי את כולי למען המטרה כשההפגזות על קריית שמונה לא הפסיקו תוך כדי המלחמה יצאתי לתת מענה לכלים שנתקעו. לקחתי שכפץ וכפלד כמו חייל והכל למען חיילי צה"ל ומדינה שאני אוהב.

 

מלחמות בתקופת שירותי

  • מלחמת יום הכיפורים – 1973
  • מלחמת שלום הגליל – 1982
  • מבצע חומת מגן = 2002
  • מלחמת לבנון השנייה – 2006
  • עופרת יצוקה – 2008
  • עמוד ענן  2012
  • צוק איתן – 2014

 

קורסים שעברתי במקביל לשירות

  • מדריך חדר כושר – 1974
  • נהג אמבולנס – 1984
  • מדריך טיולים – 1994
  • מציל בריכות – 1995
  • עיסוי תאילנדי – 2000
  • עיסוי באבנים חמות – 2005

תאריכים משמעותיים בשירותי

  • בשנת 2012 נבחרתי למצטיין מפקד היחש"מ
  • בשנת 1989 התחתנתי ונולדו לי 5 ילדים (3 בנים ו-2 בנות )
  • כיום 4 נשואים, 1 סטודנט ו-4 נכדים.
  • בשנת 82 נשלחתי לקורס שארך 3 שבועות כדי להוציא רישיון מעל 15 טון
  • לאחר הקורס מוניתי לאחראי ריאוסים
  • בשנת 1984 נשלחתי לצריפין לחודש וחצי לקורס בוחני סדנאות דרג ב וסיימתי בהצטיינות
  • לאחר תקופה קצרה עברתי למח' בוחנים ובחנתי את כל סוגי הרכבים
  • בשנת 1986 הוצאתי רישיון על אוטובוס אזרחי , רישיון שנוצל בצבא בזה שביצעתי בנוסף לעבודתי הסעות וטיולים באוטובוס צהלי.
  • בשנת 1997 שלחו אותי לסדנת רק"ם לתחזק את הרכבים שהיו בפלק"ד.
  • בשנת 2004 הסדנא נסגרה וחזרתי לצנובר למח' תחבורה בתפקיד בוחן ונהג אוטובוס עד ליציאתי לפנסיה.

באו שעריו בתודה חצרותיו בתהלה

הודו לו ברכו שמו כי טוב ה' לעולם

חסדו ועד דר ודור אמונתו

 

לאחר 44 שנות שירות בלי סדיר שזה עוד 4 שנים הגיע זמני לפרוש אל חיי האזרחות

אני מודה לבורא עולם על הזכות

לשרת את המדינה ועל בחירתו בי

לשליחות חשובה זו. זכיתי שיגן

וישמור עליי בכל עת

ואתפלל שאשאר תחת שינה האל

תודה לכל האנשים הטובים שפגשתי במהלך תקופת שירותי.

לכל אחד מכם היה תפקיד בחיי מאחל לכולם

בריאות והצלחה

שהקב"ה ישמור צאתכם ובואכם לשלום, בריאות, הצלחה וברכה.

 

אוהב חיים תורגמן – אין על הצבא.

שירתתי כ – 44 שנים ועברתי מסדנת צנובר, פילון , רק"מ ומוסכי חוץ. בכולם בתפקיד בוחן רכב ונהג אוטובוס עד היום.

ביולי 2020 אני פורש לגמלאות ונפרד בצער מצה"ל.

תמונות משירותי

 

חיפוש מידע

חללים שמועד נפילתם היום

כניסת חברים