דילוג לתוכן המרכזי בעמוד
לוגו חיל הטכנולוגיה והאחזקה לוגו עמותת חיל הטכנולוגיה והאחזקה
[temp]
ינואר
פבר.
מרץ
אפר.
מאי
יוני
יולי
אוג.
ספט.
אוקבר
נוב.
דצמ.
הזנת אירוע חדש חיפוש בטיימליין התאריכים המסומנים בכתום כוללים אירועים

סיפור שירותו של רס"ן בדימוס אברהם שפירא ביחידות השדה, אברהם בן 79 ונאחל לו אריכות חיים

מאת: ניסים קלו

תאריך עלייה לאתר: 10/05/2023

תאריך האירוע: 1975-01-01

מספר צפיות: 309


שם פרטי -אברהם | שם משפחה  - שפירא | כתובת הדואר האלקטרוני שלי - Avis303@gmail.com | מספר הטלפון שלי - 547526926  התגייסתי לצה"ל בתאריך - נובמבר 1962(שרות סדיר) | השתחררתי מצה"ל בתאריך -1965 (מסדיר) , 1967 חזרתי לצה"ל לשירות קבע עד אחרי מלחמת יום הכיפורים והשתחררתי בשנת 1974(אחרי מלחמת יום כיפור) 1979(משרות קבע)|הדרגה שלי - רס"ן | מצבי המשפחתי - נשוי :4 ילדים,5 נכדים | אני גר בקדימה צורן

  

היי. לבקשתך סיפור שרותי בחיל חימוש:

  • 1969-1961,  בפנימייה הטכנית של חיל החימוש, 15 חודש. חשמל רק"ם, רכב
  • נובמ' 1962-מאי 1965: שרות סדיר בגד' שריון 46, פלוגת טנקי amx. במהלך השרות בגדוד חשמלאי בפלוגת הסיור אז, סיירת שריון בהתהוותה במסגרתה עברתי לבקשתי, קורס מפקדי סיור.
  • ב-1965 פלוגת ה-AMX עוברת עם חייליה לגד'52 בחצור.
  • 1967, טרם גיוסי לקבע, במהלך השתלמותי בסדנא הגייסית 650 להעלאת השלב המקצועי, אני מגויס לשרות מילואים בחטיבה 60 גד'19 כחשמלאי טנקים(AMX)ועם הגדוד על שרשראות לסיני. מלחמת ששת הימים החלה.בתקופת היותנו בסיני, בסמוך לתעלת סואץ, בהפסקת האש מבקר הרמטכ"ל דאז רב אלוף יצחק רבין ז"ל וסורק את פלוגתנו.
  • זמן קצר אחרי זומנתי לשרות קבע. חוזר לגד'52(שעבר מחט' 7 לחט' 14) כבוחן טנקים (סמ"ר שלב 12). אימון גד' בצאלים ולאחריו לסיני אל "בסיס הטילים" שהיה למצרים בפורט תאופיק. אני נע בתדירות בין המעוזים, בוחן ומתקן תקלות.
  • המג"ד דאז "רס"ן אמנון רשף (לימים אלוף, מפקד גייסות השריון), נענה לבקשתי ולאחר מבדקי קצונה בהצלחה אני עובר קורס קצינים בבה"ד 1, מחזור חורף ראשון במצפה רמון ובסיום הקורס, אני מוביל בגאווה את מחלקתי למסדר הסיום. היה לי הכבוד לקבל את סיכת המ"מ מר' אכ"א דאז האלוף שמואל איל.
  • שיבוץ ראשון כקצין חימוש(סג"מ) בפיקוד מרכז כ-ע.סגן מחש"פ. מתוך רצון לתת ביטוי משמעותי יותר לשרותי כ-ק.חימוש, אני מבקש לחזור ולשרת בשריון,ביחידה סדירה. טרם נעניתי אני מתייצב  בחטיבת שריון (מיל.) לסייע כעוזר לקח"ש.

קליטת תומ"ת 107 לצה"ל

  • אני מוזמן למקח"שר ולהפתעתי אני נשאל לדעתי: לצאת עם משלחת לארה"ב ללמוד על תומ"ת 107, 110" 175מ"מ,203מ"מ רומ"ח,קרדום. ארוך טווח.אני משיב בחיוב ובאוקטובר 1970 טסים לבית הספר לחימוש בצבא ארה"ב בהברדין(בין פילדלפיה לבלטימור) במשלחת, אנשי בה"ד20, מקחש"ר, מש"א, קח"ש מקתמ"ר :רס"ן רגב(תעיזי) ז"ל ו-8 מחיילי הגרעין המקצועי לתחזוקת הרק"ם, הרכב ועוד.ו אלה שמותיהם:
  1. שלה אברהם-בקבע.ט.נייד:0548170058, חשמלאי
  2. דוד בינון- בקבע,"ט.נייד:0507831229, חשמלאי
  3. שלמה קינן-בסדיר.ט.נייד:0549932418, מכונאי
  4. קרני בנימין-בסדיר.ט.נייד:(חי באר"הב)
  5. בני גנאור,בקבע:0544370530, מכונאי.
  6. רומן קיץ,בקבע,מכונאי.0544825662
  7. אהרון יעקב-בסדיר.חמש צריח.0544666960
  8. רווח משה.בסדיר.חמש צריח.
  9. ומשתלמי נגמ"ש בהולנד:
  10. שרון מיכאל,בסדיר,מכונאי:0544341811.
  11. אריה לבב,בסדיר,חשמלאי:0544978890
  12. אלכס,בסדיר,חשמלאי:0522611494
תוך זמן קצר התייצבו בגדוד חימושניקים נוספים שהוכשרו לתפקידם בב"ד 20, חלקם שובצו בחט"ג וחלקם בסוללות התותחנים. יחד איתי מנינו כ-50 אנשי חימוש מקצוענים. ביניהם א.ע.צ. מכונאי מר ישראל פנר.
אימון הקמה ואימון הגדוד בסיני, שניהם עברו בהצלחה בפיקודם של סא"ל חיים גרניט ורס"ן עודד טירה. ובפיקודי כקח"ש על אנשי החימוש.
התומתים שהגיעו לצה"ל, הספיקו להוכיח יכולתם במלחמת וויטנאם, ומאחר והיו מאוחסנים בימ"ח ארה"ב. מבחינה טכנית היו בעייתים ביותר: מפאת אחסנתם והתייבשות אטמים בבוכנות ושסתומים, טפטוף שמן הדראולי, נזילה או השפרצה, הדירו שינה מענינו והפך כתופעה(מיותרת) שבשגרה... לציין שלתומת מעדר התחפרות ל בלימת רתיעה וכל נזילת שמן מבוכנותיו, או שבר בתנאי קרקע קשים כברה"ג ,עלולים למנוע ירי. היה לי הכבוד להיות מפקדם של אנשי חימוש איכותיים ותודתי להם על מקצעיותם, נחישותם,והתייחסותם לתפקידם, יום ולילי ללא לאות. עם חלקם אני בקשר אישי, במפגשים זוגיים ומשפחתיים עד עצם היום הזה.
 
 
  • 1973:קדנציה שניה שלי בגד' 55 (שנה לפני אני עוזר קח'ש מקתמ"ר ,רס"ן רגב(תעיזי) ז"ל)
  • 6.10.1973: מלחמת יום כיפור,נכפתה עלינו ובהפתעה. אני כקח"ש מפקד תורן, התותחנים עלו צפונה, קיבלו תומתים בפילון ותפסו עמדות בסביבת קיבוץ גדות. כל רק"ם הגדוד כולל טנק חילוץ M-578 ריאו חץ ומשאיות 5 טון עמדו כלמצעד מוכנים לביקורת חימוש מטכלית. יום כיפור,רעש מטוסים מתקרבים מקפיץ אותי, אני מביט לשמים ורואה מטוסים,אני מזהה מיגים מצריים.בפקודתי כל מי שיכול מניע הרק"ם ומסיע הרק"ם לכל כיוון שאפשרובלבד שלא יעמדו כגוש פוטנציאלי להשמדה. המטוסים שינו כיוון והוריד פצצותיהם  על שדה התעופה רפידים. בתקשורת עם מפקדת קתמ"ר אני מעודכן שגדוד רומח 647 (מיל).  יגיע לסיני,יעלה על התומתים ועם נגמשי"אלפא" נושאי התחמושת ייכנס ללחימה.אנחנו המעט שנשארנו בגדוד,נצטרף אליהם ונסייע לתחזוקת ם ככל שנידרש.מתוך חשיבה,עוד בקדנציה הראשונה שלי כקח"ש ב-1971 בגד' 55,הערכתי שמצב מלחמה שכזה צפוי להיות ניצלתי את האפשרות כגדוד מטכלי לקבל ישירות ממצל"ח חלקי חילוף ככל שניתן ואכן הסיוע שקיבלתי ממצל"ח בהחלט ראוי לציון.היתה לי היכולת לתחזק את גד' 647 ובהמשך עם חבירתי לגדוד שלי 55 כשחזר מהצפון לסיני.בתום המלחמה נתבקשתי לעלות למקתמ"ר עם חלק מחיילי (חלקם היו לפני שחרור משרות סדיר)לצייד שני פולקסוואגנים דבל קדימה בחלקי חילוף,בוכנות למעדר ולרדת לסיני ולסייע בתיקון תקלות,לעלות לרמה"ג ולסייע לגד' סדיר נוסף -334.
בין לבין,סייעתי בהעמסת תומתים שנפגעו ממוקשים כשעברו את תעלת סואץ בהעלאתם על טריילרים ובהעברתם לתיקון במש"א 681. לצורך העמסתם,נעזרתי בדחפורים שעבדו על הגשר היבשתי.שרותי הוארך מתאריך שחרורי הצפוי וב-1974,השתחררתי בתום חוזה.ב-1976,חזרתי לשרות קבע בצה"ל כ-רס"ן.שובצתי בפיקוד דרום.עברנו לגור בב"ש. 
  • בשלוש שנות שרותי במסגרת זו,הייתי ק.רק"ם במפקדת הפיקוד, קצין חימוש א.א.7023 ול"קינוח" מפקד בסיס תחמושת (לצורך תפקיד זה, עברתי בהצלחה קורס קציני תחמושת בבה"ד 20  השתחררתי בתום תקופת שרותי והשתלבתי בסקטור האזרחי.
  • שחרור לאזרחות

הגיוס למשטרת ישראל

בדרך מקרה ובהמשך לשיחת רעים עם סגני לשעבר בגד' 55 ומכר נוסף,הוצע לי להתגייס למשטרת ישראל. הרעיון,מצא חן בעיני.
  • התגייסתי בתקופת הסקדים שנורו מעירק על מדינתנו.שובצתי כסגן לראש סדאות דרום וכעבור כ-3 וחצי שנים,החלפתי את מפקדי וקודמתי לדרגת סנ"צ-סגן ניצב,מקביל לסגן אלוף בצה"ל.בתוקף תפקידי ובאמצעות 10 מוסכים משטרתיים(סדנאות כמי שנקראים ב-מ.י ),פרוסים מכ"ס ועד אילת האחריות על תחזוקת כ-1500 כ"ר(אז:כשליש מצי הרכב ב-מ.י) היתה עלי. סייעו רבות בידי,כ-100שוטרים("חימושניקים"...) אנשי מקצוע הו בהיותי סגן והן בהיותי ר' סדאות
  • לאחר כ-8 שנים בתפקידי אלו,עזבתי את שלוחת המטה הארצי ביפו ועליתי למטא"ר בירושלים לתפקידי לשנתיים הבאות, כראש מדור תחבורה ותובלה; ניהול ופיקוח על תקציבים משמעותיים ל:-גרירות כ"ר משטרתיים,שכירת כ"ר אזרחיים,הזמנות בפועל של היסעים לניוד כוחות בעיתות חרום וברגיעה, הובלות למיניהם וצמ"ה.
  • במהלך השנתיים הנ"ל,נתבקשתי לפקד על קורס קציני לוגיסטיקה מתקדם ומתוקף השתתפותי בתכניו במקביל לאחריותי כמפקד הקורס,הוכרתי כבוגר הקורס.   

 

  • לסיכום: היתה לי הזכות לשרת בצה"ל 10 שנים בשרות קבע. בסקטור האזרחי 10שנים ומשטרת ישראל 10 שנים.(אין לי ספק שלתפקידי במסגרת זו זיקה ישירה לתפקידי משמעותיים בחיל הטנ"א(חיל חימוש לשעבר)

 

 חותמת זמן16/03/2023 23:08

חיפוש מידע

חללים שמועד נפילתם היום

כניסת חברים