[temp]
ינואר
פבר.
מרץ
אפר.
מאי
יוני
יולי
אוג.
ספט.
אוקבר
נוב.
דצמ.
הזנת אירוע חדש חיפוש בטיימליין התאריכים המסומנים בכתום כוללים אירועים

רנ''ג שמעון אמסלם

@alt@
קישור לאלבום התמונות האישי

שם: שמעון אמסלם

טלפון נייד: 0507402412 , עיר מגורים: קרית שמונה , מספר אישי: 2146191 

תאריך גיוס: 7/11/1971  , תאריך שחרור: 1/7/1997

בשנת 1971 התחלתי טירונות בבה"ד 4 , רמלה.

בתחילת שנת 1972 הגעתי לסדנת צנובר שם תפקדתי כמכונאי רכב במשך שנתיים.

בסיום התקופה התקדמתי לתפקיד בוחן רכב במחלקת הבחינה לתקופה של שנה עד פרוץ מלחמת יום הכיפורים.

בשלהי מלחמת הכיפורים, החוליה של הסדנא תחת פיקודו של אלברט ביטון ז"ל הצטרפנו לחטיבת מילואים של צנחנים, לתוך המובלעת הסורית.

בתום המלחמה המשכתי את שירותי בבסיס צנובר ובסיום מלחמת ההתשה חתמתי קבע כבוחן רכב.

בשנת 1974 הצטרפתי לסדנת קלע,

הייתי חלק מהצוות שהקים בידיים סככות, מבנים ושבילים והמשכתי בתפקיד כאחראי מחלקת בחינה.

במשך השנים בסדנה קלע ניהלתי מספר תפקידים: בוחן, מנהל עבודה כללי וסמ"פ .

במהלך שירותי פגשתי מספר רב של אנשים מהם למדתי והחכמתי ויחד צברנו חווית רבות לאורך השנים.

את שירותי הצבאי סיימתי בסדנת קלע בתפקיד רנ"ג.

מספר חודשים לאחר שחרורי   סגרו את סדנה קלע.

מאז השחרור ועד היום אני מנהל את חברת הקייטרינג תדמית בבעלותה של אחי ציון אמסלם.

 

סיפורו של שמעון אמסלם על מלחמת יום כיפור

סיפורו האישי

שמעון גדל בקריית שמונה, בתיכון למד מסגרות ומכונאות רכב והתגייס בשנת 1971, טירונות הוא עשה בבה"ד 4, בסיום הטירונות לקחו אותם למבצע ספח של שרון שהיה אלוף בזמנו ולקחו את כל מי שהיה שם בטירונות והם נסעו לאבטח שם את המקום, החליפו תעודות זהות לכל התושבים בעזה ואז כל יום היו תופסים בין 30 ל40 מחבלים שתוך כדי החלפת התעודת זהות עלו עליהם שהם משתפים פעולה וניסו לעשות פיגועים. שמעון הגיע לבת גלים, והוא שמח להגיע לשם כי היו לו חברים מקריית שמונה ששירתו שם ואמרו לו לבוא כי יוצאים שם לבלות. שמעון שירת תקופה קצרה בבת גלים ולקחו כל אחד עם המקצוע שלו ואמרו להם שהם עולים לצנובר, החיילים התנגדו כי זה מקום חדש ובלילה הוציאו אותם באוטובוס צבאי לסדנת צנובר. שמעון התחיל בצנובר כמכונאי רכב ואהב את המקצוע, המפקד הפלוגה שלו היה נימר כספי ומפקד המחלקה היה אלכס פרידריך, שם שמעון עשה את השירות הסדיר שלו. בתקופה של כספי, הסדנה הייתה מקבלת רכבים מפירוק והיה ריאו חץ אחד בכל רמת הגולן, גם אם רצו לחלץ איתו ביום שבת היה צריך אישור רק של מפקד היחידה, המ"פ אמר לשמעון שהוא נכנס למחלקה מיוחדת שמכניסים לה ריאו מפורק שהגיע והוא, המסגר והחשמלאי צמודים לרכב הזה עד שהם מעמידים אותו על הרגליים ומניעים אותו, הם התחילו לעבוד עליו, הביאו להם מנוע מסוג אחר ומשאית תובלה שהיה לה את המנוע הזה ושמעון ממש העתיק את המבנה של המנוע במשאית תובלה לריאו, הם עבדו עליו הרבה זמן אבל כשהם הניעו אותו המ"פ קרא לכולם ואמר שאם הוא מניע בפעם הראשונה הוא פותח שמפנייה ובאמת הריאו הניע בפעם הראשונה וכולם צהלו ושמחו. אחרי כמה ימים המ"פ קורא לו למשרד ואומר לו שהוא קיבל רישיון על חשבון הצבא. בשירותו הסדיר הכניסו את שמעון להיות בוחן רכב.

פרוץ המלחמה

ב1973 התחילה מלחמת יום הכיפורים וחיים רוור היה מ"פ צנובר, בתור חייל סדיר הוא יידע שהולכת להיות מלחמה. הם עלו לצנובר מהבית ביום חמישי והתחילו לעבוד ולהכין את הרכבים שאפשר להכין לקרב, המלחמה התחילה ביום שבת בצהריים, נפלו פגזים עד לסדנת צנובר ובכל אזעקה הם היו שוכבים על הרצפה או תופסים מחסה, אחרי יום או יומיים היה בלאגן, הסורים הגיעו כבר לנפח והורידו את כל הסדנה למטה ואמרו להם שלכל מי שיש רישיון שייסע לכיוון קיבוץ עמיעד ושם הם ישבו כמה ימים, תירס היה מנהל מחלקת בחינה, אחרי כמה ימים אמרו להם שאפשר לעלות בחזרה לסדנה, הם חזרו לסדנה והתחילו לשקם ולעבוד על הרכבים ואז אמרו להם ששתי חוליות יוצאות מבית הילל להשמיש רכבים סורים (שלל) ומסמנים אותם בסימון למטוסים בשביל שיזהו שהם ישראלים ואז הם היו מניעים אותם ונוסעים להביא אותם ללוחמים.

מראיין ניסים רלו מנהל הידע

 

חיפוש מידע

כניסת חברים

חברים online