[temp]
ינואר
פבר.
מרץ
אפר.
מאי
יוני
יולי
אוג.
ספט.
אוקבר
נוב.
דצמ.
הזנת אירוע חדש חיפוש בטיימליין התאריכים המסומנים בכתום כוללים אירועים

אל"מ דוד בראון

@alt@

   בראון שבתחילת דרכו היה מדריך בקורס טכנאי צריח, עשה שורה של תפקידים, שהאחרון בהם, טרם מינויו למפקד הבה"ד, היה מפקד יחש"מ 650. בראון ראה חשיבות בשיפור אמצעי ההדרכה, ובעיקר את נושא איתור התקלות המדויק כגולת הכותרת בתחום ההדרכה. תחום ההידראוליקה יחד עם ריבוי המערכות ההידראוליות בנשק המודרני, הביאו להקמת מעבדה משוכללת של לימוד ההידראוליקה. מעבדה זו נרכשה בשוק האזרחי, והיא לימדה עקרונות, תפעול ואיתור תקלות. בעל המקצוע, בכול מקצוע, ובכול מקום בו הוא מוצב, הקושי העיקרי איתו הוא מתמודד הינו באיתור נכון של התקלה. וכמו ברפואה- דיאגנוזה נכונה היא כבר יותר מחצי תרופה.
אומנם אנו לא עוסקים אדם באופן ישיר אך אצלנו, שאלת הזמן והכסף חשובה מאוד. נבנו מתקנים לאיתור תקלות למשל מדמה תקלות למנוע רכב מסוג דיזל, המדריך היה לוחץ על מתג מסוים שמנע כניסת אויר והחניך היה צריך לזהות את הבעיה. 
 תחום נוסף היה בנית מסלול הכשרה מיוחד, קצר וארוך, לאוכלוסיות אשר הגיעו עם רקע בתחום המכונאות וחשמל הרכב, שנלמד כמקצוע בבתי ספר אזרחיים. המסלול נבנה כך שהדגש בו היה הכרת הרכב הצהל"י. לנושא נרתם ממד"ה כדי לקבוע פרמטרים נוספים מעבר להשכלה. "קב"א טכני" מדד לא רק ידע טכני אלא גם 'ידיים ימניות', ולפי זה הוחלט מי לקורס הארוך ומי לקצר.בעיית הדימוי העסיקה גם את בראון, נעשו פעולות לשיפור המוראל ע"י שיחות מוטיבציה, אך קשה לומר שנעשתה פריצת דרך משמעותית.מאבק אחר היה בנושא הפנימיה הטכנית. נשמעו קולות חזקים לסגור אותה בטענה שצה"ל אינו צריך לפתור בעיות סוציאליות, מה גם שהעלות גבוהה. כתשובה לכך, הוגדלה אוכלוסייתהפנימיה, והתחיל תהליך שלימים תפס תנופה גדולה בהפיכת הפנימיה למכללה שתצדיק את קיומה.פרויקט נוסף שהתחיל בו היה בשיתוף מחלקת פה"ד (פיקוד הדרכה), והוא נקרא תל"ם- תכנון לפי מצבים. הכוונה היתה לבנות קורסים מול מטלות בשטח. בתחום החזות, מעבר לשמירה על הקיים ובאמצעות תרומות מחברי עמותה שרובם עולים מדרום אפריקה ואנגליה, נחנך אולם הקרנה.

ביקור קחש"ר האמריקאי- אוגוסט 1986

ביקור קחשר האמריקאי אוגוסט 86

בראון בתנוחה אופינית

בראון בתנוחה אופינית

חיפוש מידע

כניסת חברים

חברים online